Zo zijn er in
Amsterdam vierduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens, in
Brussel vier.
De
slotzin van een artikel in De Standaard
over een groepsaankoop van elektrische auto's. De zo
wijst terug naar de
overheid, die warm en koud tegelijk blaast.
We moeten van de
fossiele brandstoffen af, maar er zijn geen
concrete acties om dat mogelijk te maken.
Ze
blijven beleefd, bij De Standaard. Ik
ken kranten die de vergelijking met Amsterdam een stuk smeuïger
zouden serveren.
Maar goed.
Concrete acties, daar
zijn wij Belgen niet zo sterk in. In Brussel nog minder, waar
gewesten en gemeenschappen, federale en lokale besturen elkaar al
maar voor de voeten lopen. Het mag een klein wonder heten, dat er
überhaupt een publieke laadpaal staat in Brussel. Wat zeg ik? Vier!
Zouden die cijfers wel kloppen? Je weet het niet meer, in deze tijden
van alternative facts.
Eén laadpaal meer, en we praten over een winst van twintig
procent. Dat kan tellen
als groeipotentieel. Wacht maar tot Brussel met concrete
acties in gang schiet.
Ze komen nog kijken uit Amsterdam.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten